6/24/2018

Brownie po raz pierwszy

Lato już się zaczęło, a ja serwuję Wam ciasto nie ze świeżymi owocami i śmietaną..ale Obiecuję, że kalorii też nie zabraknie...
Dawno nie było przepisu na ciasto... i nigdy nie robiłam brownie. Trochę się obawiałam, że nie wyjdzie i dużo pracy z takim ciastem. No i jak to bywa nie potrzebnie, bo ciasto szybkie do zrobienia. A dzieci je uwielbiają. Przepis dostałam od koleżanki, która robiła to ciasto w termomixie. Ja robiłam metodą tradycyjną i nie spodziewałam się, że uda się....a udało i to jak. Wilgotne w środku i chrupiąca skórka na zewnątrz...i ten cze-ko-la-do-wy smak.
Podaję przepis.
6 jajek,
150g masła,
180g cukru,
5 łyż. mąki,
2 gorzkie czekolady,

Rozpuść masło i ostudź. Oddziel białka od żółtek. Ubij żółtka na puszystą masę. Dodaj do nich masło,wymieszaj. Następnie wsyp mąkę ( przesiewam ) i rozpuszczoną na parze gorzką czekoladę. Wszystko mieszam. Powstanie nieciekawa masa, ale nie martw się. Ubij osobno białka i dodaj do masy. Przelej do blaszki ( moja jest o średnicy 24 cm). Piec 15-20 min. w temperaturze 200 stopni.

A oto nasz bohater...




 Robiłam ten przepis również w mniejszej blaszce i wtedy środek do końca się nie wypiekł. Pozostał płynny i taka wersja również była bardzo ok. Jeśli ktoś tak lubi. Ja tak :) ..
Tym miłym i smacznym akcentem zapraszam do spróbowania .. może nie dosłownie :), chyba że macie taką super moc.. Do spróbowania przepisu oczywiście.

Pozdrawiam ciepło..
K.

4 komentarze:

  1. Muszę przyznać, że fajnie to wygląda. Dzięki za przepis, spróbuje dziś to zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie czekoladowe smaki lubię, spróbuję i ja to zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Copyright © 2016 KASIA AT HOME , Blogger