5/03/2016

Apple pie mniam, mniam...

Witajcie!

Jak minęła majówka? U mnie wyjazdowo z atrakcjami dla dzieci. W końcu pogoda dopisała i spędzić czas na dworze. Ponieważ wyjeżdżaliśmy do mojej mamy, zrobiłam dla niej ciasto- niespodziankę.
Uwielbiam jabłka i ciasta z jabłkami. To ciasto najpierw upiekła teściowa i tak mi zasmakowało, że postanowiłam upiec je sama. Fajnie prezentuje się po upieczeniu, a smakuje jeszcze lepiej. Nie jest to zbyt słodki deser. Przepis jest prosty i w miarę szybki.


1 kg jabłek
1/2 szkl. cukru
1 łyżeczka zmielonego cynamonu

Ciasto:
3 szklanki mąki
szczypt soli
1 kostka masła
6 łyżek wody 
1 jajko




Mąkę przesiać, posolić i dodać masło.Posiekać dobrze. Następnie dodać jajko, wodę i wyrobić ciasto. Schłodzić w lodówce pół godziny. W tym czasie przygotowuję jabłka. Kupiłam szarą renetę. Obieram, wycinam gniazda nasienne i kroję w drobną kosteczkę. Mieszam je z cukrem i cynamonem. 2/3 ciasta należy cienko rozwałkować i wyłożyć nim tortownicę ( 20-23 cm, ja miałam większą blachę) posmarowaną masłem i wysypaną bułką tartą. Brzegi formy również wykładamy ciastem. Jabłka wykładamy na ciasto. Pozostałą część ciasta rozwałkowujemy i przykrywamy jabłka. Brzegi skleić przy pomocy widelca. Z resztek ciasta można wykonać dekoracje np. listki. Całość  posmarować rozbełtanym jajkiem. Pamiętać na 2-3 nacięciach na wierzchu. Piec 20 min. w temperaturze 200 st.C, następnie 30 min. w 180 st.C, aż lekko się zarumieni. Na koniec można posypać cukrem pudrem,o czym zapomniałam przed zrobieniem zdjęć.
Cudnie smakuje cynamonem, a samo ciasto jest kruche i przełamuje kwaskowatość jabłek. Na pewno upiekę je nie raz. Przepis pochodzi z książki Ewy Wachowicz "Ewa gotuje".

Jesienią piekłam tartę z jabłkami i TUTAJ możecie znaleźć ten przepis. Ulubione ciasto dzieci.


A jak  Wasza majówka ? Aktywnie ?

Pozdrawiam! Buziaki!

Kasia


25 komentarzy:

  1. Pięknie wygląda i na pewno też świetnie smakowało! :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie dziś było tradycyjne grillowanie na działce u rodziców a Twoje ciasto wygląda przepysznie.Kiedyś próbowałam zrobić podobne na kruchym cieście i z kruszonką u góry i zrobił mi się zakalec.Przez to mam uraz do kruchego heh.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm...
    U mnie niestety chwilowy brak aktywności ze względu na kolano-znów się odezwało ;/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj kusząco to wygląda :) muszę koniecznie zrobić :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzieki za super przepis, z jabłuszkami dawno juz nic nie piekłam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypróbuje , bo uwielbiam wszystko co z jabłkami :-) Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja mama taki robiła! Nigdzie nie mogłam znaleźć takiego przepisu, super :) Bardzo dziękuję za przypomnienie mi tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wszelkie szarlotki, a najlepiej na ciepło z gałką lodów waniliowych lub śmietankowych obok, plus bita śmietanka, a to wszystko polane polewą czekoladową lub toffi.... MMMMmmmm, pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam szarlotkę, jest lekka i zdrowa :)
    kojarzy mi się z dzieciństwem :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasta z jabłkami bardzo lubię, ogólnie z owocami fajnie smakują ;)
    Pozdrawiam-D.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kasieńko ależ mi smaka zrobiłaś! i roboty...;p Bo jutro pierwsze co to idę po jabłka do sklepu i będę działać;) Uściski wielkie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham szarlotki na kruchym cieście ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. Szarlotkę lubię w każdej postaci ! Twój przepis Kasiu bardzo smakowity :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasta z jabłkami to jest to. Najlepsza jest szarlotka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż zgłodniałam :) Muszę wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmm, pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Majówka aktywnie i zdrowo :) Nie tylko wycieczki rowerowe i piesze, ale także przemeblowanie tarasu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda pysznościowo :))) Przydałoby się na naszym urodzinowym party- 5 latek bloga to dobra okazja do zabawy ;;) Zapraszam! :)))

    OdpowiedzUsuń
  19. ależ smakowicie wygląda. pozdrawiam serdecznie i zapraszam na swój blog,po prawie rocznej przerwie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda przecudownie! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. To też moje ulubione ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam i polecam :) Pyszne i naprawdę proste!

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam proste przepisy a ten taki się wydaje - muszę go spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz :)

Copyright © 2016 KASIA AT HOME , Blogger